Nie będzie lustra, obniżenia barierek czy ronda. Zostanie natomiast zamontowana sygnalizacja na zjeździe z S5 na krajową "36-tkę" w okolicy Załęcza.
Kierowcy korzystają z "eski" na odcinku pomiędzy Kaczkowem a Korzeńskiem od 2014 roku. Na tej trasie znajduje się także węzeł Rawicz. Jak się okazało, wielokrotnie na skrzyżowaniu łącznicy "eski" z krajową "36-tką" dochodziło do kolizji i wypadków.
"Będziemy monitorować sytuację"
Dwa lata temu zadaliśmy pytania rzeczniczce poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, czy są szanse na budowę ronda, obniżenie barierek czy choćby montaż lustra dla wyjeżdżających z S5 od strony Wrocławia. Odpowiedź Aliny Cieślak była negatywna.- Będziemy monitorować sytuację występującą w tym miejscu, jednak, korzystając z okazji, apelujemy do kierowców o dostosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu. Przeprowadziliśmy wizję w terenie, która potwierdziła, że, jeśli przestrzega się znaków, to można w bezpieczny sposób włączyć się do drogi krajowej nr 36 - stwierdziła wówczas Alina Cieślak.
Po miesiącu od tej odpowiedzi, doszło do kolejnej kolizji. Stłuczki były też w zeszłym, jak i obecnym roku.
Rozmowy
W bieżącym roku tematem zajęli się samorządowcy. W lutym starosta i burmistrz Rawicza rozmawiali z poznańskim szefem oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Dyrektor Marek Napierała obiecał, że będzie regulacja ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej. Być może uda się to rozwiązanie bardzo szybko wprowadzić - przekazał w marcu Adam Sperzyński.
Realizacja w 2020 roku
W miniony poniedziałek, na stronie internetowej ministerstwa infrastruktury, pojawiła się informacja, że szef resortu zatwierdził do realizacji 16 programów inwestycji (w tym 8 z Wielkopolski) dla zadań drogowych o wartości niemal 40 mln zł. Wśród nich znajduje się także przedsięwzięcie w powiecie rawickim. - Inwestycja przewiduje budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK 36 z łącznicą drogi S5 na węźle Rawicz, wraz z dostosowaniem oznakowania pionowego i poziomego oraz budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (od km 1+662 do km 1+862) - precyzuje rzeczniczka poznańskiego oddziału GDDKiA Alina Cieślak, dodając, że głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa.
Sygnalizacja ma zostać zamontowana w tym roku.