W związku aktualną sytuacją epidemiologiczną oraz potrzebą ograniczania bezpośrednich kontaktów, w trosce o bezpieczeństwo zdrowotne, również szefostwo Urzędu Skarbowego w Rawiczu apeluje, by w sytuacjach nie wymagających osobistej wizyty w placówce korzystać z usług internetowych lub pomocy telefonicznej.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Rawiczu, Krzysztof Kurzawa przyznaje, że w instytucji obecnie trwa "gorący" okres rozliczeniowy, wydawane są różnego rodzaju zaświadczenia, po które przyjeżdżają osoby z zagranicy, dlatego osoby, które nie muszą załatwić nięzbędnych formalności osobiście, powinny to zrobić przez telefon lub internet.
- Apelujemy szczególnie do ludzi starszych, by ograniczyli swoje wyjścia i poczekali z załatwieniem spraw. A tych, którzy zjawią się u nas, prosimy o stosowanie się do zaleceń pracowników. Staramy się bardzo, by jak największy odsetek spraw był jednak załatwiany telefonicznie. Liczymy na wyrozumiałość i cierpliwość naszych klientów, przepraszamy za ewentualne utrudnienia - zaznacza Maciej Hodura, zastępca naczelnika US.
Szefowie urzędu zaznaczą, że pracownicy odpowiedzą także na wszystkie pytania przedsiębiorców związane z koronawirusem. Nie wykluczają, że branża transportowa i turystyczna będzie mogła później skorzystać z pewnych ulg podatkowych.
Przedsiębiorcy - przed kontaktem z urzędem - proszeni są o przygotowanie wszystkich niezbędnych danych weryfikujących, które pomogą szybciej udzielić im pomocy telefonicznej.
Z jakich rozwiazań można skorzystać zdalnie:
-
poprzez usługę „Twój e-PIT” oraz system e-deklaracji - dostępne na portalu podatkowym - mogą Państwo rozliczyć swój PIT za rok ubiegły - przekierowanie na portal podatkowy
przy użyciu profilu zaufanego mogą Państwo załatwić wszystkie pozostałe sprawy – załóż profil zaufany przekierowanie
swój mikrorachunek do wpłaty podatku mogą Państwo sprawdzić na portalu podatkowym – przekierowanie do generatora mikrorachunku
Numer telefonu do Urzędu Skarbowego w 65- 546 6100 .
W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących wypełnienia zeznania rocznego można skorzystać z infolinii PIT uruchomionej w urzędzie skarbowym pod numerem: 65-5466198, : 65-5466199
Do dyspozycji petentów jest również ogólnopolska Infolinia Krajowej Informacji Skarbowej (KIS), gdzie dla usługi Twój e-PIT została wydzielona specjalna linia telefoniczna oraz adresy e-mail do kontaktu:
-
22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)
801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)
+48 22 330 03 30 (z zagranicy)
-
pomoc techniczna ws. usługi Twój e-PIT - info.epit@mf.gov.pl
pomoc techniczna przy obsłudze systemu e-Deklaracje – info.e-deklaracje@mf.gov.pl