Listonosz już nie musi mieć zgody klienta

Opublikowano:
Autor:

Listonosz już nie musi mieć zgody klienta - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

Od 22 kwietnia zmieniają się przepisy dotyczące doręczania przesyłek poleconych przez Pocztę Polską.

Do tej pory listonosz, w związku z obostrzeniami dotyczącymi nierozprzestrzeniania wirusa miał prawo wrzucić list polecony do skrzynki klienta tylko za jego pisemną zgodą - klienci mogli skorzystać z opcji tzw. „wrzutu do skrzynki”. Od dziś przepis ten już nie obowiązuje.

W tej chwili, jeżeli list polecony, który listonosz niesie pod dany adres nie ma potwierdzenia odbioru tzw. zwrotki, nie jest to list z postępowania administracyjnego, karno-sądowego czy skarbowego, a jego gabaryty na to pozwalają, doręczyciel może umieścić przesyłkę w skrzynce bez konieczności uzyskania podpisu adresata.

Listonoszy obowiązuje jednak nadal potwierdzenie doręczenia przy: listach z potwierdzeniem odbioru, wspomnianych przesyłkach administracyjnych, karno-sądowych czy skarbowych, czyli np. z sądów, prokuratury, od komornika oraz urzędu skarbowego. Osobistego kontaktu z klientem wymaga również doręczenie listu z zadeklarowaną wartością oraz listu poleconego EPO - z elektronicznym podpisem, który jest podpisywany tylko na tablecie listonosza.

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE