Kiedy Czarny Piątek zbliża się wielkimi krokami

Opublikowano:
Autor:

Kiedy Czarny Piątek zbliża się wielkimi krokami - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Sławny za oceanem Black Friday to co prawda święto dla wszystkich osób, które są miłośnikami shoppingu, a przy tym lubią robić zakupy w okazyjnej cenie. Mimo że dzień ten kojarzy się głównie z amerykańską kulturą, to i w Polsce z roku na rok odnotowuje się coraz większe zainteresowanie klientów czwartym piątkiem listopada. Jest to więc świetna okazja, aby przyciągnąć do sklepów klientów, którzy będą mogli skorzystać z wyjątkowej oferty cenowej.

 

Jak sprawdza się Czarny Piątek w Polsce?

Czarny Piątek w kraju nad Wisłą ma się doskonale. Mówią o tym specjaliści od sprzedaży, którzy na potwierdzenie przedstawiają wyjątkowo korzystne statystyki.

Jeszcze kilka lat temu pojęcie Black Friday nic nie mówiło większości Polaków. Dzisiaj na Czarny Piątek czeka zdecydowanie więcej niż połowa obywateli. Oprócz tego ponad 50% z nich mówi o tym, że chce skorzystać z promocji i zrobić zakupy podczas Black Friday. Co to oznacza w praktyce? Zysk dla sklepów, a dla konsumentów możliwość nabycia produktów w okazyjnych cenach.

 

Sprzedawco, przygotuj się na Czarny Piątek!

Tak jak każda inna wyprzedaż, taki i Czarny Piątek wymaga zaplanowania odpowiedniej strategii. Po pierwsze należy zastanowić się, o ile procent będą obniżone ceny produktów oraz czy rabaty będą dotyczyły całego asortymentu. Można też zastanowić się na darmową wysyłką czy upustami na kolejne zakupy. Jednak, aby taka akcja promocyjna odniosła sukces, należy ją odpowiednio nagłośnić.

W tym celu warto zdecydować się na umieszczeniu informacji w prasie. Tekst mówiący o wyprzedaży nie powinien przekraczać 6 tysięcy znaków ze spacjami, zawierać zdjęcia, a także linki do oferowanych produktów i strony internetowej sklepu.

Doskonałym sposobem, aby dotrzeć do klienta, są media społecznościowe. Umieszczanie postów na Instagramie, Facebooku czy Twitterze sprawdzi się jednak w tylko wtedy, jeżeli sklep ma wystarczająco dużo obserwujących. Jeśli jednak sprzedawcy mimo wszystko zależy na takiej formie promocji, może zainwestować w płatną reklamę. Natomiast firmy, które dysponują własną bazą mailingową, mogą wysłać do swoich klientów newsletter z ofertą na Black Friday.

Znakomitym pomysłem jest też umieszczenie kuponów rabatowych na stronie AleRabat.com. W zeszłym roku z https://alerabat.com/black-friday pobrano kilkaset kodów zniżkowych, przy pomocy których dokonano kilkudziesięciu tysięcy transakcji. Można także stworzyć gazetkę promocyjną i postarać się o to, aby była dostępna na jednej z witryn takich jak gazetkipromocyjne.pl, promocyjni.pl.

 

Black Friday z perspektywy klienta

Osoby zainteresowane skorzystaniem z wyprzedaży podczas Czarnego Piątek również powinny się do tego dobrze przygotować. Przede wszystkim muszą oni przemyśleć, asortyment jakich sklepów ich interesuje i śledzić informacje o obniżkach. Sporym ułatwieniem są jednak odwiedziny na stronie https://alerabat.com/black-friday. Zebrane są tam kupony rabatowe najpopularniejszych sklepów. Wystarczy pobrać taki kupon z kodem, wpisać go po dodaniu produktów do koszyka na stronie internetowej sklepu, a następnie zapłacić cenę, która na pewno będzie niższa niż cena wyjściowa.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE