Ford Focus nowej generacji – rewolucja wśród średniej wielkości aut?

Opublikowano:
Autor:

Ford Focus nowej generacji – rewolucja wśród średniej wielkości aut? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

10 kwietnia 2018 to ważna data w historii marki Ford – tego dnia premierę miała nowa generacja Focusa, które wedle słów producentów jest najbardziej dopracowaną wersją tego modele w historii. Nowy Ford Focus jest też samochodem powstałym przy użyciu zaawansowanych technologii. Ma wprowadzić powiew świeżości w segmencie średnich aut, a może nawet wywołać małą rewolucję. Czym się wyróżnia nowy Focus?
 


Przykuwający oko design

Generalnie nowa generacja Focusa charakteryzuje się dynamicznością pomimo dość przysadzistej bryły. Tylne światła są podłużne i częściowo zachodzą na klapę bagażnika, a także na boki auta. Kształt samochodu jest opływowy i aerodynamiczny z długą, nisko zawieszoną maską oraz mocno nachyloną przednią szybą. Kabina wydaje się być jakby przesunięta do tyłu, co nadaje autu elegancji. Focus jest większy niż poprzednie wersje – zwiększono rozstaw osi kół oraz przestrzeń we wnętrzu – ale jednocześnie lżejszy o ponad 90 kg od poprzednika. Każda odmiana wyróżnia się czymś w kwestii designu. Sportowy ST-Line i crossover Active mają większe wloty powietrza z przodu w porównaniu do standardowej wersji. Ponadto Active ma LED-owe reflektory o interesującym kształcie i nakładki na zderzaki rodem z aut terenowych. Elegancki Vignale cechuje się bardziej klasycznymi reflektorami i detalami mającymi nadać tej odmianie wrażenia ekskluzywności, m.in inaczej zrobiony grill niż w innych odmianach. Vignale ma więcej chromu w wykończeniu.

Wyposażenie Forda

Co znajdziemy w środku auta? Sporo bajerów i intrygujących rozwiązań służących poprawie bezpieczeństwa komfortu jazdy czy po prostu dodających Fordowi trochę gadżeciarskiego smaczku. Po raz pierwszy w Europie dostępny będzie przezierny wyświetlacz HUD, pozwalającym kierowcom bardziej skupić się na drodze. Auto ma też tempomat adaptacyjny ACC, który jest rozszerzony o nowy system Stop&Go, który przydaje się podczas częstego zatrzymywania pojazdu, np. przy jeździe po zatłoczonym mieście. Do tego dołączono systemy ułatwiające bezpieczne i łatwe poruszanie się po mieście: system rozpoznawania znaków drogowych o ograniczeniu prędkości, system utrzymania auta na środku pasa ruchu, a także system wspomagający parkowanie. Ten ostatni system występuje w tym modelu w nowej wersji – ma wbudowane sterowanie wyborem biegów, hamowanie i przyspieszanie, więc przy pomocy jednego przycisku można zaparkować samochód w sposób w pełni automatyczny. Producenci pomyśleli też o kierowcach dużo podróżujących nocą – stąd system doświetlania zakrętów i dopasowania oświetlenia do znaków drogowych. Nowy Ford Focus jako pierwszy korzysta z modemu FordPass Connect. Dzięki niemu kierowca ma łączność podczas jazdy. Możliwe jest też indukcyjne ładowanie smartfonów. Za dźwięk i rozrywkę odpowiada system B&O Play. Wyświetlacz jest dotykowy, 8-calowy i skoordynowany z systemem SYNC 3.

Silniki Focusa

Do wyboru jest kilka silników zwykłych oraz wysokoprężnych o różnych mocach i w pakiecie z różnymi przekładniami. Silniki standardowe to: 1.0 litra EcoBoost o mocy 85, 100, 125 koni mechanicznych z 6-biegowa skrzynią manualną lub 125 KM z 8- biegową skrzynią automatyczną, 1.5 litra EcoBoost w wersjach 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną oraz 182 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Silniki wysokoprężne 1.5 itra EcoBlue mają 95 KM, 120 KM, 150 KM z 6-biegową skrzynia manualną lub 120 KM, 150 KM z 8-biegową skrzynią automatyczną. Silniki EcoBoost w wersjach trzycylindrowych mają system dezaktywacji jednego z cylindrów. Wysokoprężne EcoBlue z ośmioma biegami maja wspomóc obniżenie zużycia paliwa o 10 procent. EcoBlue 1.5 litra to nowość w ofercie Forda.

Technologia samochodu XXI wieku

W kwestii technologii nowy Ford Focus rzeczywiście jest lepszy od poprzedników – m.in. o 20 procent poprawiono sztywność skrętną nadwozia. Ponadto zostało zainstalowane niezależne, izolowane tylne zawieszenie, które ma bezstopniowy system płynnie kontrolowanego tłumienia CCD dla zawieszenie przedniego i tylnego niezależnie. Ford wykorzystał też swoją opatentowana technologię do wykonania sprężyn zawieszania kół. Warto też wspomnieć o ośmiobiegowej skrzyni automatycznej, która została skonstruowana tak, że jest w stanie dopasowywać zmianę biegów do stylu jazdy.

Bezpieczeństwo

Jeśli chodzi bezpieczeństwo, Ford wprowadził po raz pierwszy w nowej generacji Focusa platformę C2. Została ona stworzona z myślą poprawy bezpieczeństwa biernego poprzez dostarczenie większej niż w pozostałych samochodach średniej wielkości tej marki powierzchni wewnętrznej. Co ważne, więcej miejsca w środku nie spowodowało zwiększenia gabarytów auta. Dzięki temu aerodynamika nie ucierpiała. W nowym Fordzie znajdziemy także po raz pierwszy w segmencie średniej wielkości pojazdów system wspomagania kierownicy z funkcja omijania przeszkody. To rozwiązanie pomaga bezpiecznie ominąć pojazdy stojące lub wolno poruszające się na drodze, tak by nie doszło do kolizji.

Dostępne wersje i odmiany Forda Focusa

Nowy Ford Focus występuje w wersji kombi, jako hatchback pięciodrzwiowy, a także na niektórych rynkach w wersji sedan z czterema drzwiami. Ponadto do wyboru są odmiany Trend, Titanium, ekskluzywny Ford Vignale sportowy ST-Line oraz pierwszy crossover w ofercie Focusa – Ford Focus Active.

Nowy Ford Focus jest do kupienia w 13 kolorach, między innymi tak egzotycznych jak Electric Orange, czyli elektryczny pomarańczowy. Nie wszystkie odmiany występują jednak w każdym kolorze. Odmiana Vignale jest dostępna w czterowarstwowym lakierze Dark Mulberry, czyli głębokim odcieniu bakłażanowo-fioletowym.

Nowa generacja aut Ford Focus została stworzona od podstaw. Nie posiada wspólnych rozwiązań z poprzednimi wersjami tego modelu. Można zatem śmiało powiedzieć, że dla tego modelu to rewolucja. Liczba zastosowanych nowoczesnych technologii, interesujących rozwiązań pozwalających zwiększyć wygodę i bezpieczeństwo jazdy jest dość imponująca jak na średniej wielkości samochód. Nowy Ford Focus ma zatem szansę zmienić oblicze tego segmentu. Sprawdź jak wygląda nowy Ford Focus i skonfiguruj swój model, tak jak chcesz, na: https://www.ford.pl/osobowe/focus.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE